اکنون که نحوه نشان دادن در نتایج جستجو را آموختید ، بیایید تعیین کنیم کدام یک از کلمات کلیدی استراتژیک را در محتوای وب سایت خود هدف قرار دهیم و چگونه این محتوا را بسازیم تا هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی کند.

قدرت تحقیق در مورد کلمات کلیدی در درک بهتر بازار هدف شما و نحوه جستجوی کاربران برای محتوا ، خدمات یا محصولات شما نهفته است.

تحقیقات کلمه کلیدی داده جستجوی خاصی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما در پاسخ به سوالاتی مانند:

  • افراد در جستجوی چه چیزی هستند؟
  • چند نفر در جستجوی آن هستند؟
  • آنها در چه قالبی آن اطلاعات را می خواهند؟

در این مقاله ، شما ابزارها و استراتژی هایی را برای کشف این اطلاعات آموزش میگیرید ، همچنین روشهایی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند از مطالب قابل تحقیق در مورد کلمات کلیدی جلوگیری کرده و محتوای قوی ایجاد کنید. هنگامی که متوجه شدید چطور مخاطب هدف شما در جستجوی محتوای شما است ، شروع به کشف دنیای کاملاً جدیدی از SEO استراتژیک می کنید!

قبل از تحقیق در مورد کلمات کلیدی ،سوال کنید

قبل از اینکه بتوانید از طریق بهینه سازی موتور جستجو به رشد مشاغل کمک کنید ، ابتدا باید بفهمید که آنها چه کسانی هستند ، مشتریان آنها و اهداف آنها چیست.

افراد زیادی این مرحله مهم برنامه ریزی را پشت سر می گذارند زیرا تحقیق در مورد کلمات کلیدی به زمان نیاز دارد.
پاسخ این است که آن مجموعه کلماتی که شما می خواهید برای آن رتبه بندی کنید و آنچه مخاطب شما در واقع می خواهد اغلب دو چیز متفاوت است. تمرکز روی مخاطب خود و سپس استفاده از داده های کلمات کلیدی برای سئو ی وبسایت بسیار موثر تر است. هرگز از این مرحله به سادگی رد نشوید.

سوالاتی که سئوکار باید برای تحقیق کلمات کلیدی از کارفرما بپرسد

در اینجا مثالی است. Frankie & Jo’s (فروشگاه بستنی وگان ، بدون گلوتن و مستقر در سیاتل) درباره سئو اطلاعاتی شنیده است و می خواهد به بهبود وبسایت و دفعات نشان دادن آنها در نتایج جستجوی ارگانیک کمک کند. برای کمک به آنها ، ابتدا باید کمی بیشتر در مورد مشتریان آنها بدانید. برای انجام این کار ، ممکن است سوالات زیر کمک بسیار زیادی به شما کند.

  • افراد در جستجوی چه نوع بستنی ، دسر ، تنقلات و … هستند؟
  • چه کسی این اصطلاحات را جستجو می کند؟
  • چه زمانی افراد در جستجوی بستنی ، میان وعده ، دسر و غیره هستند؟

آیا روندهای فصلی در طول سال وجود دارد؟

  • چگونه افراد در جستجوی بستنی هستند؟
  • آنها از چه کلماتی استفاده می کنند؟
  • آنها چه سوالاتی می پرسند؟
  • آیا جستجوها بیشتر در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود؟
  • چرا مردم به دنبال بستنی هستند؟

آیا افراد به دنبال بستنی آگاه از سلامتی هستند یا فقط به دنبال لذت بردن از خوردن بستنی هستند؟

  • مشتریان بالقوه در چه محلی واقع شده اند؟

و سرانجام مطلب از اینجا آغاز می شود – چگونه می توانید به بهترین محتوای بستنی برای پرورش یک جامعه و تحقق آنچه که همه افراد در جستجوی آن هستند ، کمک کنید؟ پرسیدن این سوالات یک مرحله مهم برنامه ریزی است که تحقیقات کلمات کلیدی شما را راهنمایی می کند و به شما کمک می کند محتوا و کلمات کلیدی بهتری تهیه کنید.

افراد چه اصطلاحاتی را جستجو می کنند؟

ممکن است راهی برای توصیف آنچه انجام می دهید داشته باشید ، اما مخاطبان شما چگونه محصول ، خدمات یا اطلاعاتی را که ارائه می دهید جستجو می کنند؟ پاسخ به این سوال اولین قدم اساسی در فرایند تحقیق کلمات کلیدی است.

کشف کلمات کلیدی

به احتمال زیاد چند کلمه کلیدی در ذهن دارید که دوست دارید وبسایت را برای آنها رتبه بندی کنید. اینها مواردی مانند محصولات ، خدمات یا سایر موضوعات آدرس وب سایت شما خواهد بود و کلمات کلیدی بسیار خوبی برای تحقیقات شما هستند ، بنابراین از آنجا شروع کنید! می توانید این کلمات کلیدی را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد کنید تا حجم جستجوی متوسط ​​ماهانه و کلمات کلیدی مشابه را کشف کنید. ما در بخش بعدی با عمق بیشتری به حجم جستجو خواهیم رسید ، اما در مرحله کشف می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام یک از انواع کلمات کلیدی شما بیشتر مورد جستجو در بین جستجوگران است.

هنگامی که کلمات کلیدی خوراک و پایه خود را وارد یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی می کنید ، سایر کلمات کلیدی ، سوالات رایج و موضوعات مربوط به محتوای خود را که ممکن است از دست داده باشید کشف خواهید کرد.

بیایید از یک گل فروشی که در عروسی تخصص دارد استفاده کنیم.

با تایپ کردن “عروسی” و “گل فروشی” در یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی ، ممکن است اصطلاحات بسیار مرتبط ، بسیار جستجو شده مانند موارد زیر را پیدا کنید:

  • دسته گل عروسی
  • گلهای عروس
  • گل فروشی عروسی

در روند کشف کلمات کلیدی مرتبط برای محتوای خود ، احتمالاً متوجه خواهید شد که حجم جستجو در این کلمات کلیدی بسیار متفاوت است. اگرچه شما قطعاً می خواهید اصطلاحاتی را که مخاطب شما در جستجوی آن است هدف قرار دهید ، در بعضی موارد هدف قرار دادن اصطلاحاتی که حجم جستجو کمتری دارند ، از مزایای بیشتری برخوردار است زیرا رقابت آنها بسیار کمتر است.

از آنجا که هر دو کلمه کلیدی با رقابت بالا و کم می توانند برای وب سایت شما مفید باشند ، کسب اطلاعات بیشتر در مورد حجم جستجو می تواند به شما در اولویت قرار دادن کلمات کلیدی و انتخاب کلماتی که به وب سایت شما بیشترین مزیت استراتژیک را دارند ، کمک کند.

لازم به ذکر است که کل وب سایت از نظر کلمات کلیدی رتبه بندی نمی شود :

هر صفحه برای خود در تعدادی کلمه میتواند رتبه بندی شود. در برند های بزرگ ، ما اغلب رتبه بندی صفحه اصلی را برای بسیاری از کلمات کلیدی مشاهده می کنیم ، اما برای اکثر وب سایت ها معمولاً چنین نیست. بسیاری از وب سایت ها ترافیک ارگانیک بیشتری به صفحات دیگری غیر از صفحه اصلی دریافت می کنند ، به همین دلیل متنوع سازی صفحات وب سایت خود با بهینه سازی هر برگه برای یک کلمه کلیدی با ارزش منحصر به فرد بسیار مهم است.

هر چند وقت یکبار این اصطلاحات جستجو می شوند؟

هرچه حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی بیشتر مشخص شود ، معمولاً برای دستیابی به رتبه های بالاتر فعالیت بیشتری لازم است. این اغلب به عنوان دشواری کلمات کلیدی شناخته می شود و گاهی اوقات دارای ویژگی هایی در SERP است. به عنوان مثال ، اگر بسیاری از ویژگی های SERP (مانند قطعه های برجسته ، نمودار دانش ، چرخ فلک و غیره) صفحه نتیجه کلمه کلیدی را مسدود کنند ، مشکلات سئوکار بسیار افزایش می یابد. برند های بزرگ معمولاً 10 نتیجه برتر برای کلمات کلیدی با حجم بالا را به خود اختصاص می دهند ، بنابراین اگر تازه شروع به فعالیت در وب می کنید و به دنبال همان کلمات کلیدی می روید ، جنگ سخت برای کسب رتبه می تواند منجر به تلاش و سالها زمان نیازمند باشد.

به طور معمول ، هرچه حجم جستجو بیشتر باشد ، رقابت و تلاش بیشتری برای دستیابی به موفقیت در رتبه بندی ارگانیک بیشتر می شود. هرچند ممکن اشت در نتایج خیلی پایین بروید و خطر این را دارید که هیچ کاربری را به سایت خود جذب نکنید. در بسیاری از موارد ، هدف قرار دادن اصطلاحات جستجوی رقابتی بسیار خاص ، سودمندترین مزیت ممکن است. در سئو ، ما آن کلید واژه های دم بلند  می نامیم.

درک کلمات کلیدی دم بلند

خیلی خوب است که در کلمه کلیدی “خرید کفش” رتبه 1 را کسب کنید … یا نه؟

برخورد با کلمات کلیدی که ماهانه 50000 جستجو یا حتی 5000 جستجو در ماه دارند ، بسیار جالب است ، اما در واقع ، این عبارات جستجوی محبوب فقط بخشی از کل جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می دهند. در حقیقت ، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا حتی ممکن است نشان دهنده هدف مبهمی باشد ، که اگر این اصطلاحات را هدف قرار دهید ، می تواند شما را در معرض خطر بازدیدکنندگان سایت خود قرار دهد که اهداف آنها با محتوای صفحه شما مطابقت ندارد.

seo keywoard 1

آیا جستجوگر می خواهد از ارزش غذایی پیتزا آگاهی داشته باشد؟ یک پیتزا سفارش دهد؟ برای گرفتن خانواده آنها رستورانی پیدا می کنید؟ Google نمی داند ، بنابراین آنها این ویژگی ها را برای بهبود تصحیح شما ارائه می دهند. هدف قرار دادن “پیتزا” به این معنی است که شما احتمالاً بیش از حد گسترده شبکه سازی غیر معمول انجام داده اید.

سئو کلمات کلیدی هدفمند

اگر در جستجوی “پیتزا” هستید ، گوگل فکر می کند ممکن است به “پنیر” نیز علاقه مند باشید.

seo keywoard 3

آیا قصد شما برای یافتن یک مکان پیتزا برای ناهار بود؟ ویژگی SERP “کشف مکانهای بیشتر” را پوشش داده است.

75٪ باقیمانده در “جست و خیز وسط” و “دم طولانی” جستجو قرار دارند.

بررسی و آنالیز کلمات کلیدی

این کلمات کلیدی کم محبوب را دست کم نگیرید. کلمات کلیدی دنباله بلند با حجم جستجو کمتر معمولاً بهتر به مشتری تبدیل می شوند ، زیرا جستجوگران در جستجوهای خود خاص تر و به مخاطب هدف بسیار نزدیکترند. به عنوان مثال ، شخصی که در جستجوی “کفش” است احتمالاً فقط در حال دیدن مدل های مختلف کفش است. از طرف دیگر ، کسی که به دنبال “بهترین قیمت کفش دویدن زنانه قرمز ” است ، عملا کیف پول خود را بیرون آورده است.

با حجم جستجو استراتژیک می شوید

اکنون که اصطلاحات مربوط به جستجو را برای سایت خود و میزان جستجوی مربوط به آنها را کشف کرده اید ، می توانید با دیدن رقبا و پی بردن به تفاوت جستجوها بر اساس فصل یا مکان ، استراتژیک تر شوید.

کلمات کلیدی توسط رقیب

شما به احتمال زیاد تعداد زیادی کلمات کلیدی را پیدا کرده اید. از کجا می دانید که برای کسب ورودی از موتور های جست و حو با کدام یک از کلمات ابتدا باید ورودی کسب کنید؟ استراتژی اول استفاده و دریافت ورودی در کلمات کلیدی که میزان سختی کمتری دارد . استراتژی دوم استفاده از کلمات کلیدی پر بازده و رقابت برای کسب ورودی در کلمات کلیدی سخت. استراتژی اول زمانی عالی است که بخواهید از فرصت های از دست رفته رقبا خود استفاده کنید ، در حالی که استراتژی دوم تهاجمی است که شما را برای رقابت در برابر کلمات کلیدی که رقبا قبلاً برای آنها عملکرد خوبی دارند ، قرار می دهد.

کلمات کلیدی بر اساس فصل

دانستن روندهای فصلی می تواند در تنظیم استراتژی محتوا مفید باشد. به عنوان مثال ، اگر می دانید که “جعبه کریسمس” از اکتبر تا دسامبر در انگلستان شروع به افزایش می کند ، می توانید ماهها قبل محتوا را تهیه کنید و فشار زیادی در آن ماه ها به آن بدهید.

کلمات کلیدی بر اساس منطقه

می توانید با محدود کردن تحقیقات کلمات کلیدی خود در شهرها ، شهرستانها یا ایالت های خاص در Google Keyword Planner ، یک مکان خاص را از نظر استراتژیک هدف قرار دهید ، یا “علاقه مندی ها را براساس منطقه” در Google Trends ارزیابی کنید. تحقیقات خاص جغرافیایی می تواند به ارتباط بیشتر محتوای شما با مخاطبان هدف کمک کند. به عنوان مثال ، ممکن است دریابید که در تگزاس ، اصطلاح ترجیحی برای یک کامیون بزرگ “دکل بزرگ” است ، در حالی که در نیویورک ، “تریلر تراکتور” اصطلاحات ترجیحی است.

کدام قالب به بهترین وجهی متناسب با هدف جستجوگر است؟

در فصل 2 ، با ویژگی های SERP آشنا شدیم. این پیش زمینه به ما کمک می کند تا بفهمیم چگونه جستجوگران می خواهند برای یک کلمه کلیدی خاص اطلاعات جمع کنند. قالبی که Google برای نمایش نتایج جستجو انتخاب می کند به مقصد بستگی دارد و هر پرسش یک سوال خاص دارد. Google این اهداف را در راهنمای Quality Rater خود به این صورت توصیف می کند:

در حالی که هزاران نوع جستجوی احتمالی وجود دارد ، بیایید نگاهی دقیق تر به پنج دسته اصلی از اهداف بیندازیم:

1. سوالات اطلاعاتی:

جستجوگر به اطلاعاتی مانند نام یک باند یا ارتفاع ساختمان امپایر استیت احتیاج دارد.

سئو در کلمات کلیدی

2. سوالات ناوبری:

جستجوگر می خواهد به یک مکان خاص در اینترنت ، مانند Facebook یا صفحه اصلی NFL ، برود.

سئو در کلمات کلیدی

3. پرس و جوهای معاملاتی

جستجوگر می خواهد کاری انجام دهد ، مانند خرید بلیط هواپیما یا گوش دادن به آهنگ.

سئو در کلمات کلیدی

4. تحقیقات تجاری

جستجوگر می خواهد محصولات را مقایسه کند و بهترین محصول را برای نیازهای خاص پیدا کند.

راهنمای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی هدفمند

5. پرس و جوهای محلی

جستجوگر می خواهد محلی را پیدا کند ، مانند کافی شاپ اطراف ، دکتر یا مکان موسیقی.

راهنمای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی هدفمند

یک گام مهم در فرایند تحقیق کلمات کلیدی ، بررسی نمای SERP برای کلمه کلیدی مورد نظر جهت دستیابی به سنجش بهتر هدف جستجو است. اگر می خواهید بدانید که مخاطب هدف شما چه نوع محتوایی را می خواهد ، به SERP ها مراجعه کنید!

گوگل رفتار تریلیون ها جستجو را از نزدیک ارزیابی کرده است تا سعی کند مطلوب ترین مطالب را برای جستجوی هر کلمه کلیدی خاص ارائه دهد.

به عنوان مثال “لباس” را جستجو کنید:

راهنمای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی هدفمند

با چرخ فلک خرید می توانید این نتیجه را بگیرید که گوگل بسیاری از افرادی را که به دنبال “لباس” می گردند تعیین کرده است که می خواهند لباس را به صورت آنلاین خریداری کنند.

راهنمای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی هدفمند

یک ویژگی Local Pack نیز برای این کلمه کلیدی وجود دارد که نشانگر تمایل Google برای کمک به جستجوگرانی است که ممکن است به دنبال خرده فروشان لباس محلی باشند.

راهنمای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی هدفمند

اگر سوال مبهم باشد ، Google همچنین گاهی اوقات ویژگی “اصلاح توسط” را برای کمک به جستجوگران در جستجوی موارد بیشتر در نظر می گیرد. با این کار ، موتور جستجو می تواند نتایجی را ارائه دهد که بهتر است به جستجوگر در انجام وظیفه خود کمک کند.

Google دارای انواع مختلفی از نتایج است که بسته به درخواست شما می تواند ارائه شود ، بنابراین اگر می خواهید یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید ، به SERP مراجعه کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی را باید ایجاد کنید.

منبع : MOZ.com

برای دریافت رایگان مشاوره سئو در اصفهان و قیمت طراحی سایت در اصفهان روی لینک کلیک کنید.هرگونه سوالی درباره این مقاله و راه های دریافت کلمات کلیدی دارید در قسمت نظرات بپرسید. نظرات به صورات روزانه پاسخ داده می شود.

2 دیدگاه
  1. نسترن یاوری 15 خرداد, 1400 در 15:03 - پاسخ

    جالب بود و به ایجاد استراتژی برای انتخاب کلمات کلیدی کمک میکنه. ممنون

    • تیم رخ نت 15 خرداد, 1400 در 15:15 - پاسخ

      ممنون خانم یاوری.مقالات سئو را در وبلاگ رخ نت بخوانید و با دوستانتون به اشتراک بگذارید. باز هم مقاله در زمینه استراتژی و انتخاب کلمه کلیدی بارگذاری میکنیم.به وبلاگ سر بزنید

دیدگاه خود را بنویسید

این مقاله را در شبکه اجتماعی خود،اشتراک گذاری کنید.